lördag 13 januari 2018

Fabiolaxa på duolingo

Eftersom B nämnde sin franska träning droppade jag in på  bloggsök och duolingo 
Och nu har jag lyckats layouta om de här skrälliga färgerna som fanns här tidigare och som jag.  Inte orkat fixa om tidigare 
Och det VAR inte lätt nu heller . Kanske är det nåt som skiljer mellan iPad och vanlig PC ,eftersom bloggen från början startades i min laptop.
FöRST NU kommer glädjen över att jag har skrivit sååå mycket här insikten om att jag satsade så hårt  och koncentrerat på att lära mej just då är inte alls bortkastat. 

Duolingo tränat intressant att det fanns kvar 
och att jag kan se hur många poäng 
jag hann samla in där .
nivå 6 
564 XP 
52 röda rubiner 
Joooodå visst känns det lite kufiskt att så mycket annat slukat min energi och uppmärksamhet . 
Men där har det också varit sånt som jag behövt koncentrera mej på.
Alltså måste jag inte starta från noll.
Måste ta med lexikon och anteckningar  böckerna ..det kan bli en kul träning under de vintermånader som återstår ..vierno lueva 
Klickar och lyssnar på ord  uppdaterar mej ..minns ju att jag sett och hört dem förut 

B tränar också duolingo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar